2016-09-sbtc-smooth-business-to-china_potentialul-pietiei-chineze

POTENȚIALUL PIEȚEI CHINEZE

„China are un potențial comercial uriaș. Evoluția economică din ultimii ani a generat întărirea clasei de mijloc și o creștere importantă a interesului pentru produse și servicii de calitate provenite din import. Profitând de această oportunitate, credem că producătorii români pot genera creșteri majore ale exportului românesc pe piața din China.”

  • Terenurile agricole reprezintă un procent mic raportat la suprafața totală a țării, sectorul agroalimentar din China este incapabil să acopere creșterea consumului intern.
  • Populația Chinei este dublul populațiilor UE și SUA însumate.
  • Creșterea economică se menține impresionantă, se estimează că PIB-ul Chinei va egala PIB-ul SUA până în 2025.
  • Importurile de produse alimentare ale Chinei cresc cu 25% pe an. În 2014 China a importat produse agroalimentare de 125,3 mld. de USD.

DE CE E DIFICIL DE ACCESAT PIAȚA DIN CHINA?

BARIERA LEGISLATIVĂ:

Importul produselor trebuie făcut de către o societate licențiată; În plus, statul
chinez oferă facilități comerciale potențialilor importatori, însă acestea nu sunt transparente și sunt dificil de accesat.

BARIERA CULTURALĂ:

Cultura de business din China diferă semnificativ față de cultura de business din România; cele mai simple negocieri eșuează pentru că obiectivele partenerilor chinezi sunt de cele mai multe ori dificil de înțeles.

BARIERA FINANCIARĂ:

Costuri mari de deplasare, de stabilire a unei reprezentanțe comerciale și de promovare.